Vad är fjärrsupport?

Fjärrsupport är ett verktyg som används vid fjärråtkomst och support.

Genom fjärrsupport kan man ansluta sig till datorer på ett väldigt snabbt och enkelt sätt. Dela datorskärm och tillåt vår IT-support att få åtkomst till din dator.
My-Data är specialiserade på extern support, vilket betyder att du blir guidad genom hela processen på en överenskommen tidpunkt.
Du följer med vid installering av fjärrsupporten ända tills ditt datorproblem är löst.

Fjärrstyrning

Om du har problem kan vi hjälpa dig via telefon att ladda ner och installera verktyget som behövs fjärrsupport.

VARFÖR ANVÄNDER VI TEAMVIEWER?

Spara tid och pengar

Få snabb support och hjälp. Ett enkelt verktyg som gör det möjligt att dela sin datorskärm.

Med TeamViewer får du allt som du behöver, precis framför dig.

Fjärrlösning på problem

Få löst dina It problem utan att komplicerade steg eller besvärlig och långdragen förberedelsetid.

TeamViewer är designat för att komma igång på vilken enhet som helst – direkt!

Säkert och effektivt

Med TeamViewer kan du göra vad du vill utan problem och utan att bekymra dig.
TeamViewer är ett av de mest använda fjärrsupportverktyg och har över 400.000 nya nedladdningar varje dag.

HUR ANVÄNDER MAN FJÄRRSUPPORT?

Kontakta oss

Skriv eller ring till oss och berätta om ditt problem. Ju fler detaljer desto bättre.
När vi mottagit ditt mail går det maximalt 24 timmar innan vi kontaktar dig för att hitta en tid som passar dig bäst.

Bokat möte

Våran IT-support kontaktar er den tid som är avtalad. Om du inte själv har haft möjlighet att installera fjärrsupport på er data så hjälper vi naturligtvis till med det.
Därefter löser en av våra duktiga medarbetare problemet på din dator.
Som regel kan problemet lösas utan din närvaro framför datorn vilket innebär att du kan fortsätta ditt dagliga jobb under tiden.

Efter mötet

Våran IT-support har antingen löst ditt problem eller installerat, av dig, önskat program.